Ideeënbus nog altijd zeer succesvol

In al het digitale geweld lijkt de ideeënbus misschien wel een verouderd fenomeen. Niets is echter minder waar. De ideeënbus is nog altijd het ideale middel om aan klantenbinding te doen en het personeel bij het bedrijf te betrekken. Het zal je verrassen welke ideeën en suggesties er binnen komen als je de box op de juiste manier gebruikt. 

Digitaal of analoog?ideeeënbus

Een ideeënbus kun je zowel analoog als digitaal inzetten. Met een digitale box heb je minder contactmomenten waarop je mensen kunt motiveren een suggestie achter te laten. Je kunt regelmatig een e-mail sturen maar dat wordt al snel als spam ervaren. Daarnaast is het lastig om een digitale variant ook anoniem te laten invullen. Het voordeel van een fysieke ideeënbus is dat je klanten of medewerkers de box regelmatig zien staan. Als er dan een idee leeft om iets te verbeteren is de kans groot dat er een briefje achter gelaten wordt. Natuurlijk is een combinatie van digitaal en analoog het beste. 

Waarom een ideeënbus voor medewerkers?

Medewerkers zijn professionals en hebben waardevolle informatie over jouw diensten of producten en kennen jouw klant vaak als beste. Binnen een organisatie zijn er verschillende mogelijkheden om als medewerker je verbeteringen kenbaar te maken. Vergaderingen zijn daarin belangrijk maar durft iedereen zich uit te spreken? Soms gebeurt het ook dat een medewerker een verbeterpunt aankaarten in de vergadering en dat er niets mee gedaan wordt. Zonde want het zijn vaak hele goede ideeën die zo verloren gaan. Met een ideeënbus geef je jouw medewerkers de mogelijkheid om de verbetering laagdrempelig in te brengen. Laat die stem niet verloren gaan!

Betrek ook je klanten

Ook jouw klanten hebben wel een idee over verbeteringen aan jouw diensten of producten. Maar wanneer geef je ongevraagd je mening? zeker als het als kritiek ervaren kan worden. Een ideeënbus bij de receptie geeft jouw klanten de mogelijkheid om eenvoudig een suggestie achter te laten. Dit kan ook anoniem en dat is een voordeel als het om kritiek gaat. Je zult verstelt staan van de input die je ontvangt. Directie en medewerkers zien sommige zaken na een tijdje niet meer. De klant zal je hier genadeloos op wijzen en daar zul je hem dankbaar voor zijn. Zo werk je samen toe naar een perfecte klantervaring.

Welke ideeënbus heb je nodig?

Een eenvoudige ideeënbus is al voldoende om succesvol ideeën te oogsten. Het formaat van de box is van belang om extra op te vallen en een slot kan makkelijk zijn. In onze shop bieden we ideeënbussen van karton, hout, kunststof en metaal aan. Daarnaast hebben we een aantal producten met een opvallende standaard opdruk. Het is ook mogelijk om boxen te bestellen met een eigen opdruk. Kortom, als onze webshop het niet heeft bestaat het niet.

Tip: gebruik de zoekfilters in onze webshop om snel bij jouw ideale ideeënbus te komen.

© 2012 - 2021 Ideeënbusshop | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel